2011/11/06

10 tipp az adatlapod kitöltéséhez

1. Tölts fel 3-4 képet magadról. Ez a legfontosabb! Én mikor eleinte felregisztráltam, nem töltöttem fel képet annak ellenére, hogy mindenki javasolta, és amíg nem volt képem egy érdeklődést se kaptam. Vártam 2 hetet, miután még mindig senki se jelentkezett és nekem se válaszoltak, rászántam magam és készítettem pár friss képet, feltöltöttem, lássatok csodát már aznap 10-20 látogató érkezett az adatlapomra :)) Ja igen, mert meg tudod nézni hányan nézték meg eddig az adatlapod ;)

2. A képedről: az az ideális, ha van olyan képed, amin egy gyerekkel/kutyussal/cicussal vagy. A legtöbbeteknek remélem ez nyilvánvaló, de mégis leírom, bulifotókat lehetőleg NE töltsetek fel, vagy olyat, amin a barátoddal vagy éppen. Egy kivétel, ha nagyon konszolidált módon bulizol :D ez esetben még jól is jöhet egy ilyen kép, mert megbízható ember képét festi rólad :) Remélem az is alap, hogy írtómélyendekoltált vagy ultrarövid nacis/szoknyás képet se kellene itt megosztani. Azért írom le ezeket amúgy, mert annyi olyan adatlapot láttam, akiknek ez nem volt evidens... érthetetlen.

3. Célországról: mindig próbálj meg minél több országot bejelölni, ugyanis így sokkal több család közül válogathatsz, és te is sooookkal több értesítést fogsz kapni. Ha leszűkíted a keresést egy országra, sokkal tovább fog tartani, mire családot találsz. Persze ha az az álmod, hogy egy bizonyos helyre kijuss, akkor nem írtam semmit, megértem ;)
Ha nincs konkrét ország, ahova szeretnél menni, és angolul beszélsz, akkor jelöld be nyugodtan a Skandináv országokat (Svéd, Norvégia, Dánia), Finnországot, Hollandiát, Írországot, akár Franciaországot is, Olaszországot, akár német nyelvű országokat is.
A lényeg, ne ragaszkodj kizárólag Angliához. Egyébként is, az írek sokkal kedvesebbek, barátságosabbak, mint az angolok, kisebb eséllyel vernek át, és van annyira hangulatos ország (ha nem hangulatosabb), mint Anglia, tele kelta örökséggel és hagyományokkal ;)

4. A legtöbb oldalon ún. "dear family letter"-t kell írnod, van amelyiken többfélét is. Ezt a levelet ANGOLUL írd, vagy az adott célországod nyelvén. Láttam olyan adatlapot, ahol magyarul írták... kíváncsi lennék talált-e családot. A leveled ne legyen túl hosszú, de túl rövid se. A legideálisabb ha közepes hosszúságú, és tagolod a bekezdéseket, vagy a témákat, hogy minél áttekinthetőbb legyen.

5. A levél felépítése:
- mutatkozz be röviden, ki vagy, milyen országból, milyen nyelveken beszélsz,
- miért szeretnél aupair lenni, milyen tapasztalatod van gyerekgondozásban/babysittelésben /ha nincs, csak a saját unokatestvéreidre vigyáztál, azt is írd bele! az is tapasztalat ;)/
- írj bővebben magadról, mit tanultál/dolgoztál, mit szeretsz csinálni szabadidődben, milyen adottságaid/tulajdonságaid vannak (rendszerető, gondoskodó, jó humorú, sportos, barátságos, stb)
- zárd le a levelet azzal, hogy ha bármilyen kérdés van szívesen válaszolsz bármire, és "hope to hear from you soon" :)

6. A leveledben próbáld meg minél inkább kiemelni a jó/hasznos képességeidet. Ha tanultál bármilyen hangszeren játszani, vagy jársz sportolni valamit, van bármilyen egyéb képzettséged vagy tevékenység amit szeretsz csinálni, azt írd bele és emeld ki! Ha érdekelt vagy az egészséges életmódban pl, írd le! Ha a suliban színész szakkörre jártál, írd le! Bármit, ami kiemelhet a többi ezer aupair közül!
Sokszor láttam, hogy több adatlap szinte szóról szóra ugyanaz... "Szeretem a gyerekeket, szeretek játszani velük. Magamról: szeretek zenét hallgatni, moziba járni, barátokkal lenni." Igen, ez mindenkire igaz, ennél próbáljatok meg személyre szabottabbak lenni.

7. Ha van jogsid, van gyakorlatod a vezetésben, van elsősegélynyújtó papírod, bármilyen gyakorlatod/tapasztalatod gyerekekkel kapcsolatban, ezekről is mind írj bővebben, részletesebben!

8. Ha túl hosszú lenne a leveled (én is így jártam :D), próbálj meg rövidíteni rajta és szedd ki azokat a részeket amik annyira nem fontosak szerinted. Ha mindent benne hagynál, akkor pedig próbáld meg átláthatóvá, jobban tagolttá tenni. Ha hosszú és részletes levelet írsz, és esetleg aggódsz azon, hogy lesznek családok akik nem olvassák majd el ez miatt, hát ne tedd. Gondolj bele, már ezzel is szűrsz a potenciális jelöltek között, ugyanis ha te is komolyabb és alaposabb típusú ember vagy (ezt tükrözi a leveled alapossága és hossza is), akkor eleve kizárod azokat a családokat akik nem érdekeltek ilyen emberben, és ezzel jól jársz mert nem éreznéd jól magad náluk. Így eleve csak olyanok fogják olvasni az adatlapod, akik hasonló mentalitásúak, és ezzel tuti jól ki fogtok jönni egymással a jövőben :)

9. Ezt nyilván tudja mindenki, de alapvetően próbáljatok meg egy minél kedvesebb, szimpatikusabb, megbízhatóbb ember képét festeni magatokról, olyanét, akire a saját gyerekeidet is rábíznád :)

10. Ne próbálj meg másnak tűnni, mint amilyen vagy. Ha ezt teszed, lehet hogy egyszerűbben találsz családot, de nem biztos, hogy jól fogod érezni magad velük, vagy hogy ők elégedettek lesznek veled hosszútávon. Ha magadat adod az adatlapodon is, lehet, hogy tovább kell várnod a megfelelő családra, de a végén fogsz találni olyat, akik pont téged keresnek, ezt garantálom! :)

Nincsenek megjegyzések: