2011/11/06

Hogyan válassz korosztályt? Kis ismertető a gyerekekről :))

Az az igazság, hogy nagyon sok aupairnek nincsen igazi tapasztalata a gyerekekkel, ezért nem is tudják eldönteni, hogy az adatlapjukon melyik korosztályt jelöljék be, akire vigyáznának. Mindez saját tapasztalat is, nekem elméleti tudásom volt/van csak (mivel gimiben tanultam pszichológiát, fejlődéslélektant, szociológiát..), gyakorlati viszont nem igazán :)) Úgyhogy én ugyanezt elmondhatom magamról :))

Én 0-10 év közötti gyerekeket jelöltem be, mert úgy gondoltam a nyelvtudásom nem elég nagyobb gyerekekhez, valamint féltem, hogy a nagyobb gyerekek esetleg kevésbé szófogadóak lesznek, nehezebben tudnék összebarátkozni velük, lehet, hogy nem fogadnának el, mint aupairjük, stb.

Én jelenleg 3 gyerekre vigyázok, egy 5 hónapos csecsemőre, egy 2 és fél éves kislányra, és egy 3 és fél éves kislányra.

Csecsemők
Pelenkáznod kell majd és etetni, kicsit foglalkoztatni, kb ennyi feladatod lesz vele. A pelenkázást és a cumiztatást (már amennyiben nem szoptatják) két alkalom után tökéletesre lehet fejleszteni és nem lesz vele semmi gondod, viszont arra készülj fel, hogy 2-3 óránként kell majd mindezt megismételned. A baba ordítva fogja jelezni, hogy valami történt: éhes, vagy pelust kell cserélni, vagy unatkozik és szórakoztatnod kell, vagy épp nagyon fáradt és aludni szeretne már de nem tud miattad :D Mindehhez idegzet kell :))
Viszont ahogy növekszik a baba és egyre idősebb lesz, egyre több mindenre lesz képes, az enyém még nem tud magától megfordulni pl és mikor idejöttem még a fejét se nagyon tudta tartani. Most már ha lerakom a játszószőnyegére, próbál állandóan megfordulni és félig már sikerül is neki :)) Mindig szurkolok neki hogy sikerüljön teljesen :)) A fejét pedig már általánosságban tudja tartani, úgyhogy lassan eljutunk oda mikor megfordul magától, aztán feltolja magát, és elindul kúszva :D Alig várom, hogy rohanhassak utána, mert olyan gyorsan fog keverni a földön :D
A pelenka pedig nem a legkellemesebb dolog, nagyon nem, de eddig még mindenki túlélte, azt hiszem ;)

1-2 éves
Ilyen korban még rettenetesen cukik a gyerekek, ritkán hisztiznek, általában véve örülnek maguknak, hogy tudnak ülni, járni, felfedezni a lakást... Pelenkázni még őket is kell, illetve lehet, hogy már megy a bilire szoktatás és akkor könnyebb dolgod van :)
Nem nagyon tudnak még beszélni, pár szót és kifejezést tudnak csak, azt is többnyire fura kiejtéssel :D De ezeket nagyon hamar meg lehet tanulni és miután kiismerted a szókincsét, könnyen bele fogsz jönni, hogy épp mit szeretne :))
Az én két évesem szinte mindenre azt mondja h "svepsssz", miután egyszer sokadszorra ismételte el és hiába nyújtózott az asztalon és még mindig nem értettem mit szeretne, hatalmas bőgésbe kezdett amiért nem értem mit akar, végül sikerült rájönnöm, hogy szőlőt szeretne... Mondom neki: "grapes", próbálta elismételni de valahogy csak svepssz maradt a végén :D
Ha "nanana"-t mond, akkor tudom, hogy banánt szeretne, ha azt mondja "I like jógür, jóóógür", akkor joghurtot kér, és általános kifejezése hogy "no no no, nooo waay" :D ez nagyon vicces tőle amúgy :D És ha megkérdezem kér-e xy-t, és épp nem kér, akkor is mondja hogy "no no noooo, I'm fiiiine", oké... :D

3 éves
Na vele már nehezebb, ugyanis 3-4 évesen lépnek a gyerekek a dackorszakba ;) Ez a hatalmas hisztik, dührohamok, bőgések, ordítások, kiborulások, önmagátföldhözvágások időszaka. Amikor csupa olyan dolgot szeretne, amit valamiért pont nem kellene neki csinálni/megkapni, és miután te nemet mondasz, ő kiborul. Ez nagyon nehéz és megterhelő időszak, és ezt tapasztalom a saját bőrömön az én 3 évesemmel.
A nap nagy részében csupa olyan dolgot szeretne csinálni, amit jobb lenne, ha nem csinálna, és ez miatt napi 20 hiszti és sírás-ordítás-kiborulás biztosan van.
De ezen kívül, egyre értelmesebbek, már tudnak beszélni, sokmindent meg tudnak már csinálni segítség nélkül is (egyébként is hiszti lesz a vége ha bármiben segíteni szeretnél, amiben látod, hogy kell neki :D).

Én ennyi tanáccsal tudok szolgálni jelenleg, mert a saját tapasztalataimat szerettem volna leírni és nem azt, amit anno tanultam. Csehországban egy 6 éves (illetve akkor már lassan 7 lesz) kislányra fogok vigyázni, úgyhogy később már az ő korosztályáról is szolgálhatok infókkal ;)
Remélem a későbbiekben tudok majd tippeket adni hisztikezelésre, vagy bármi ilyen korú gyerekek kezelésével/nevelésével kapcsolatban is :)

Nincsenek megjegyzések: