2011/11/20

Utazás Európából, és Magyarországról..

Eredetileg úgy volt, hogy nem megyek haza karácsonyra, mert egyszerűen olyan drágák a jegyek egész decemberben, már októberben is olyan drágák voltak, hogy úgy döntöttem inkább maradok. Nade, most van pár tökjó akció, amikkel úgy néz ki haza tudok menni :)) Úgyhogy nagy az öröm, már csak a host családom áldását kell kérnem a dologra :))

Ugyanezen akciók keretein belül, gondolkodom egy londoni utazásban, illetve felmerült Párizs is, de a legtöbb európai nagyvárosba nagyon jó árakon lehet eljutni ha holnap veszed meg rá a jegyet.


Kíváncsiságból megnéztem, mennyibe fog kerülni a jegyem Prágába. Én úgy gondoltam eredetileg, hogy először hazamegyek Írországból, eltöltök otthon egy-két hetet a családommal és utána vágok neki Prágának, de azért megnéztem a Dublin-Prága repjegyet is kíváncsiságból. Hát, érdekes árak jöttek ki. :S

Akkor most minden körítés nélkül, az árak, Írországból és Magyarországról. Nem az alapárakat írom, mert az mindig függ attól, hogy mennyi idővel előre veszed és melyik napra. Úgyhogy kizárólag akciós árakat írok, egy útra, adó+illeték benne van az árban.

Dublin - London
6000 ft
Budapest - London
39900 ft-tól

Dublin - Párizs
8800 ft
Budapest - Párizs
30800 ft-tól

Dublin - Prága 
15000 ft
Budapest - Prága
40400 ft-tól

Dublin - Budapest (karácsonyi időszak)
15182 ft
Budapest - Dublin (karácsonyi időszak)
20201 ft - 30000 ft

Van ebben bármi logika?! Budapest Prága mennyire közel van egymáshoz, és az a legdrágább, akkor gondolhatnám, hogy annál drágább egy jegy minél közelebbi a célpont (na persze :D), de akkor miért lehetséges Dublin - London 6000 Ft-ért?!

Vagy gondolhatnám, hogy Magyarországról olcsóbb vonattal vagy busszal menni, de nem, az árak kb hasonlóak ott is. It's ridiculous...
Még egyszer írom, ezek mind akciós árak. Budapestről akció keretében ennyiért lehet eljutni bárhová...
Van erre bármi épkézláb magyarázat?!

A Budapest-Prága utazásra mindenesetre találtam egy máv-os akciót, bár kérdés, hogy ez érvényes lesz-e jövő februárban.. SparDay menetjeggyel 19EUR-ért lehet kimenni (durván 5800 ft).

Hát, én jól felhúztam magam ezen, gondoltam megér egy bejegyzést, hogy más is felhúzhassa magát rajta :D:D

Nincsenek megjegyzések: